Etude House blev etableret helt tilbage i 1985 og er et af de bedst sælgende og mest populære mærker under Amore Pacific Corporation i Korea. Etude House har et bredt sortiment af produkter, som både består af hudpleje, make-up, dufte og hår og krops produkter. Etude House ønsker, at deres produkter skal være sjove, legesyge og nemme at anvende, men samtidigt skal det være kvalitetsprodukter til en pris, hvor alle kan være med. Det har gjort dem yderst populære blandt deres mange kunder.
Det legesyge Etude House
Etude House motto er ’’Play’’, hvilket deres emballage og indpakning afspejler, da den tit er sjov og legesyg. Etude ønsker at gøre det at bruge make-up til noget sjovt og ikke bare en kedelig dagligdags rutine.
Etude House har i de seneste år haft stor fokus på samarbejder med andre brands som f.eks. Hersheys Chocolate, KitKat og Disney, hvor de har lavet en række limited edition makeup produkter, som har været meget populære gennem tiden.
Etude House butikker er ligeledes indrettet til, at man skal have det sjovt med make-up og at selvom man er voksen må og kan man stadigvæk lege. Mange af deres Etude House butikker ligner derfor dukkehuse eller er et stort lyserødt univers at træde ind i.
Etude House – et alsidigt brand
Etude House er også kendte for deres populære hudplejeserie Song-Jung, som består af en serie af milde hudplejeprodukter som er især gode til senstiv hud. Serien indeholder ingen skrappe tilsætningsstoffer, og er fri for parfume og er blevet meget populær for deres gode egenskaber til at bekæmpe rødme og inflammation i huden.
Udover hudpleje har Etude House også utrolig mange søde hudpleje og make-up accessories, som kan være alt fra ansigtsbørster som både kan rense, eksfolier og massér huden, eller et pandebånd som sørger for at få håret fri for ansigtet når make-uppen eller hudplejerutinen skal laves til pudderkvaste.